מפקד משלחת איחוד הצלה: "הגענו למעל 14 לכודים חיים"

אייל ראובן No Comments on מפקד משלחת איחוד הצלה: "הגענו למעל 14 לכודים חיים"

יוסי כהן, מפקד משלחת איחוד הצלה בטורקיה במהדורת סוף השבוע: "אנחנו מסתובבים עם דגלי ישראל ומזהים אותנו כישראלים. קבלת הפנים הייתה מאוד מכבדת מהרגע הראשון. כבר בפעילות הראשונה הגענו למעל 14 לכודים חיים"

צילום: Erik Marmor/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יוסי כהן, מפקד משלחת איחוד הצלה בטורקיה, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) וסיפר על הפעילות במדינה מוכת האסון. "כבר אתמול, בפעילות הראשונה הגענו למעל 14 לכודים חיים. הבשורה היא שגם הבוקר חולץ לכוד בחיים ובשלום. הבוקר הייתה רעידה חזקה נוספת".

"אנחנו משלחת עצמאית אבל משתפים פעולה עם משרד הביטחון", ציין כהן. "המשלחת שלנו כוללת חובשים, רופאים, פראמדיקים ואנשי חילוץ. ברגע שמזהים צורך בחילוץ משמעותי יותר יוצרים קשר עם הכוחות האחרים".

"העיר שאנחנו עובדים בה קרמאנמרש נהרסה ברובה. המראות נוראים", סיפר כהן. "המון משפחות ברחוב בקור הנורא. אין לאנשים לאן ללכת. כולם מחפשים את היקרים להם. אנחנו כ-12 ק"מ לפני הכניסה לעיר. באזור מחנה בינ"ל. אין פה תנאים בסיסיים, חשמל ומים".

על קבלת הפנים: "התושבים עצמם לא הבינו מה כל הכתום הזה בעיניים. נכנסנו לשטח ואנשים מוקירים לנו תודה כל הזמן. אנחנו מסתובבים עם דגלי ישראל ומזהים אותנו כישראלים. קבלת הפנים הייתה מאוד מכבדת ונהדרת מראשון הפוגשים אותנו בשדה התעופה. אנחנו ישנים במתחם של כל משלחות החילוץ בקרבת מקום. המשלחת יצאה בהגדרה לעשרה ימים שלאחריה נעשה הערכת מצב מחודשת לבחון מה עושים".



0 תגובות